Thursday 19 May 2011

Mijn eerste Reiki - ervaring

Het is alweer zeven jaar geleden toen ik mijn eerste Reiki - ervaring had, toch kan ik me het nog heel goed herinneren.
Een kennis van me is Reiki master en heeft een praktijk in alternatieve geneeswijzen. Ik voelde me dus vanaf het eerste moment goed bij haar, het is heel belangrijk dat je op zoek gaat naar een Reiki - beoefenaar waar je 100 % vertrouwen in hebt. Heb je dat niet, dan blijven er spanningen in je lichaam die niet opgelost geraken.

Hoe kan je een goede Reikibeoefenaar vinden

  • Vraag dus even rond aan familie en vrienden of ze een Reikibeoefenaar kennen die ze je kunnen aanbevelen.
  • Is er een Reiki master bij jou in de buurt dan worden er hoogstwaarschijnlijk Reikibijeenkomsten georganiseerd. Op deze bijeenkomsten kan je vragen stellen en krijg je de kans om te ontdekken wat Reiki is.
  • Probeer ook eens de lokale krant,  je vindt hier heel dikwijls advertenties van lokale Reikipraktijken.
  • Ook het internet heeft heel wat te bieden, er zijn een heleboel websites over Reiki en misschien zit er wel eentje tussen van een praktijk in jouw buurt.
Welke vragen kan je stellen aan een Reikibeoefenaar
  • Het allerbelangrijkste is te weten op welk reikiniveau de reikibeoefenaar zit en hoe lang hij dit al doet. Jouw Reikibeoefenaar moet minstens op het tweede niveau zitten. Mensen op het eerste niveau mogen enkel familieleden en naaste vrienden behandelen (hierover meer later)
  • Het is ook interessant te weten welke andere heelmethodes jouw Reikibeoefenaar nog doet. Heel dikwijls combineren therapeuten of andere genezers reiki met andere methoden bv. met halfedelstenen en mineralen, kleurentherapie, aurahealing...
  • Ook hier geldt, laat je informeren door mensen die ervaring hebben met de reikibeoefenaar.