Friday 20 May 2011

Hoe je voorbereiden op je eerste Reikisessie?

Ga met een ontspannen gevoel naar je eerste reikisessie, schrijf op wat je verwacht van je sessie.

  • wil je je hoofdpijn laten verdwijnen 
  • de relatie met je moeder verbeteren 
  • meer inzicht in je werk krijgen
  • je innerlijke kind omarmen....

De reikibeoefenaar kan je ook vragen wat jij er van verwacht. Met een goede voorbereiding weet je precies waarnaar je verlangt en dan kun je je daarop concentreren. Tijdens de reikisessie komen de antwoorden naar je toe.

Ik leg thuis op voorhand een cd met meditatieve muziek op en ga dan eventjes op de bank zitten om tot rust te komen. Meestal ga ik te voet naar de wekelijkse reiki bijeenkomst, je kan ook eventjes stil in de auto zitten vooraleer je de praktijk binnengaat, een paar keer diep ademhalen en je daarop concentreren. Wanneer je je concentreert op je ademhaling dan wordt je vanzelf rustiger. Later schrijf ik nog een volledige meditatie hierover uit.

Eet ook geen zware maaltijd net voor je reikisessie, je energie gaat dan naar het verteren van je voedsel. Drink ook geen koffie want daar wordt je niet bepaald rustig van :-).

Morgen bespreek ik hoe een reikisessie kan verlopen.

Geniet van het onzichtbare!

Gerelateerde posts :
Waar komt reiki vandaan?
Mijn eerste reiki ervaring
Hoe voel je je na de reikisessie?