Thursday 23 June 2011

Intuïtie en Meditatie

Intuïtie is dat gevoel dat je hebt als je weet of iets goed of niet goed voor je is. Zeg maar je onderbuikgevoel. Veel mensen vertrouwen niet meer op hun onderbuikgevoel omdat ze niet goed meer weten hoe ze naar zichzelf kunnen luisteren.
Naar je intuïtie luisteren kun je leren en het beste hiervoor is mediteren. Door te mediteren schakel je je gebruikelijke denkpatronen uit en hebben inspiratie en intuïtie meer kans om tot je door te komen. Na een meditatie kan je inzichten krijgen van hoe je een probleem moet aanpakken, je weet gewoon wat je moet doen.

Wanneer je met Reiki begint zal je intuïtie hoogswaarschijnlijk sterker worden, dit was bij mij toch in ieder geval zo. Nog steeds vertrouw ik op mijn intuïtie bij iedere beslissing die ik neem, heb ik een raar gevoel onderaan in m'n buik dan weet ik dat er iets niet in de haak is en dat ik beter de beslissing voor iets uitstel tot later. Krijg ik een heerlijke tinteling door me heen dan weet ik dat ik goed zit en kan ik er 100% voor gaan.

Meditatie om je intuïtie te versterken

  1. Ga rustig zitten in een omgeving waar je je lekker voelt. Rug recht, zittend op een stoel of in kleermakerszit en je kin ietsje naar beneden gericht, zo kan de energie vrij doorheen je chakra's stromen. Leg je handen met de handpalmen naar boven gericht en hou je wijsvinger en duim tegen elkaar. Deze mudra of gebaar helpt je bij je concentratie tijdens je meditatie zodat je beter in staat bent om naar je zelf te luisteren.
  2. Haal een paar keer diep adem en concentreer je daarna gewoon op je ademhaling.
  3. Stel daarna een vraag aan jezelf bv. "Hoe kan ik tot een oplossing komen voor de problemen die ik heb op mij werk?". Laat daarna de vraag los en concentreer je terug op je ademhaling.
  4. Bij iedere uitademing laat je de spanning uit je lichaam glijden.
  5. Doe deze meditatie ongeveer 15 minuten.
  6. Na de meditatie kan je nog een mantra tot jezelf zeggen bv. "Ik ben het licht, ik ben liefde, ik ben de goddelijke energie". Doe dit ongeveer 5 minuten. Dit is een extra'tje voor jezelf.

In de loop van de dag of de week kan je een dagboek bijhouden van de inzichten die tot je komen na een meditatie. Je zult versteld staan van je eigen intuïtie of onderbuikgevoel. Wanneer je er ook naartoe handelt zal je leven op korte termijn heel wat aangenamer worden.

Je leven is zoals jij het wilt zoals het is...